Od 14.12.2008 má podle společnosti ROPID dojít ke změně MHD v naší lokalitě následovně:
1) Vlakové spojení z/do Radotína bude ve špičce každých 10 minut
2) omezí se provoz linky 204
Nás se týkají obě změny. Obávám se častých kolon v ranní špičce, kdy budou závory dole každých 10 minut a zvýší se tak exhalace ze stojících automobilů. Zvlášť, když se závory spouští ještě předtím, než vjede vlak do zastávky a závory mohou být dole klidně pět minut.
Taktéž omezení linky 204 není příjemné, zvlášť o víkendu, kdy se doplňovala s linkou 172 a na Smíchovské nádraží se tak člověk dostal snadněji. Uvidíme, jestli budou změny více pozitivní,nebo více negativní.
Kompletní informaci o změnách si můžete přečíst na stránkách http://chuchle.cz/aktuality/prazska-integrovana-doprava-informuje/
Jaký je váš názor naplánované změny?
Komentáře
Přehled komentářů
Slíbila jsem odpověď Ropidu. Zvlášť se mi líbí část o efektnivním hospodaření s finančním prostředky. Kdyby tak chtěly efektivně hospodařit České dráhy nikoli však na úkor občanů, kteří vyúžívají pražskou MHD a zcela se objedou bez vlaků...
Vážená paní Neumannová,
dne 14. prosince 2008 došlo k výraznému posílení vlaků linky S7 zejména v úseku Praha Smíchov - Praha Radotín, kde v ranní špičce pracovního dne jezdí z Radotína do centra města vlak nově každých 10 minut, odpoledne pak každou čtvrthodinu a v ostatní obdobích celého týdne pak jednou za půl hodiny
Vzhledem ke zkrácení intervalů na lince S7 a s tím spojené nutnosti efektivně hospodařit s finančními prostředky hlavního města Prahy není možné udržovat dva druhy dopravy v přímém souběhu. Proto bylo přistoupeno k mírnému prodloužení intervalů linky 204 ve špičkách pracovních dnů a zrušení jejího víkendového provozu.
Zrušení přímého spojení mezi zastávkou Radotínská a městskou částí Radotín se týká pouze večerních období pracovních dnů a víkendů, ve kterých Městský úřad Praha 16 v Radotíně již nemá úřední hodiny. Na lince 204 byl proveden přepravní průzkum, který prokázal minimální obrat na zastávkách v úseku mezi Smíchovským nádražím a Nádražím Radotín. Kapacita linky 172 do/z Velké Chuchle není zcela využita, a proto není nutné v současné době nutné na této lince zkracovat intervaly. Situaci ale přesto budeme nadále sledovat.
Věříme, že tuto odpověď přijmete s pochopením
Miloš Jelínek
zástupce vedoucího odboru marketingu
Zpracoval: Beneš
15128
autobusy
(V. Krčmová, 4. 12. 2008 15:05)To se týká i obyvatel M.Ch. Dívala jsem se letmo do nového jízdního řádu MHD a zdá se, že vyjmenované spoje jsou prostě zrušeny bez náhrady, což znamená přibližně méně 2 spoje/hod. Alespoň kdyby posílili 172. Napsala jsem dotaz na úřad V.Ch., který se mi automaticky vrátil bez odpovědi. Stejně pro zlepšení MHD nic neudělají, ROPID nic řešit nebude, iniciativa by musela vzejít od městské části, jejíž zastupitelé patrně do práce jezdí autem, o víkendech také MHD nepoužívají a tudíž ji nepotřebují. Tohle není první snížení počtu spojů o víkendech v posledních letech. Je přece zapotřebí více využívat individuální automobilovou dopravu :).
lanovka
(Věra Mašínová, 1. 12. 2008 8:50)
Nápad s lanovkou se mi moc líbí, jak to, že to zatím nikoho nenapadlo? Škoda jen, že se odehrává v rovině Sci-fi. Věra Mašínová
P.S. Ale i Vaše ostatní nápady jsou moc dobré a určitě by se daly zrealizovat (pokud by ovšem byla vůle na odpovědných místech).
Lanovka
(Davd Vokurka, 1. 12. 2008 0:26)Také mne to překvapilo, nevěřím, že se něco takového upeče, bez vědomí městské části, jako zastupitel jsem to zjistil až ze stránek obce. To je pozdě. Jestli je obec obcházená může si za to z velké části sama. Stačí když to projde jednou, podruhé, a pak už jste pro smích. Vypadá to tak jako bychom všem okolo nastavovali zadky. Máme tu strakonickou - no dobře jsme u města ale bez odhlučnění, máme tu novou spojku Praha Radotín pro auta. Připravujeme si tranzit obcí..Máme tu vlak prý čtyři nutné koleje, ale pro nás občany z toho není žádný užitek, zastávka daleko,na které přestanou vlaky stavět, protože je málo využívaná, protože se k ní dostaneme jen pěšky nic moc příjemnou cestou. Asi by bylo nejlepší zřídit linku 172 - která by měla konečnou Chuchle -závodiště a Sídliště Barrandov. Okamžitě by chtělo otevřít i zastávku vlaku v M. Chuchli Pak bychom se mohli naučit budoucí s-bahn používat. Sci-fi pro hvězdárenské by nebyla špatná lanovka od zastávky vlaku. Vokurka
HMM
(Birtas, 25. 11. 2008 13:19)No zkrátka některé obce dokáží hájit své zájmy a některé ne.
ROPID
(Neumm, 24. 11. 2008 9:51)
V pátek jsem psala ohledně této úpravy dotaz na Ropid - znění dopisu přikládám. Uvidíme, zda někdo odpoví. Na chuchelských stránkách je sice hezké, že pan starosta nesouhlasí, ale měl také připojit nějaké argumenty.
dopis:
Dobrý den,
nejsem rozhodně nadšená z informace, kterou prezentujete jako nesmírnou výhodu pro Radotín - vlakové spojení na Smíchov, resp. z jeho důsledku - omezení linek 204 a 244. Linku 204 využívají i obyvatelé Chuchle, kam jinak jezdí ve špičce autobus dvakrát do hodiny, o víkendech a mimo dopravní špičku jen jednou za hodinu. Vlakové spojení je pro nás nesmyslné, vzhledem k umístění zastávky. Dojde jednak ke značnému omezení v dopravní obslužnosti Chuchle směrem do/z Prahy, ale také mezi městskými částmi - Velká Chuchle - Radotín. Úřad v Radotíně je spádový pro občany Chuchle a vy chcete sebrat (resp. výrazně omezit) spojení? Ptal se někdo např. na názor zastupitelstva Velké Chuchle, Radotína, byl udělán průzkum, zda linky 204 a 244 náhodou také nevyužívají i jiní než ti, co míří ze Smíchova až do Radotína??? Nebo v souvislosti se sníženou frekvencí jízd těchto linek snad uvažujete o tom, že by linka 172 jezdila častěji?
Věřím, že v rámci zlepšení dopravy v Praze nebude neustále jen protěžováno spojení ČD, ale že se někdo zamyslí a nebude své plány psát jen od stolu a zeptá se dotčených orgánů případně těch, kterých se to týká.
Děkuji,
ropid - odpověď
(Neumm, 10. 12. 2008 8:55)